onsdag 11 april 2012

Då börjar vi om på nytt då

En gång i tiden bloggade Fru Fartfylld för glatta livet. Hon bloggade så mycket att disken växte mot oanade höjder och tiden bara försvann. Jag var ett med min blogg och hade minsann jättetrevligt. Detta var på en annan bloggportal där det var en oerhörd familjär mysig stämning. Där man liksom satt och hejade på varandra medan man drack kaffe och åt bullar. Hela dagarna. Sedan tog tiden slut. Ja, jag började jobba efter pojke nummer två och jag rusade på och hann inte blogga så som jag ville och då la jag av. Nu har jag hört att alla mina gamla bloggvänner bytt portal så då gör jag det också. Så kära bloggsystrar ses vi ju på Fejjan i stället ;).

Detta var väl ett märkligt sätt att presentera sig på! Jag vill också be om ursäkt för att bloggen är ful. Jag hade en blogg på blogspot tidigare som var en mamma-modeblogg som var jättefin. Så jag ska nog få till denna blogg med. Jag kommer bara inte ihåg hur man gör just nu.

Jag kan inte ens ändra i min felstavade inledning. Huganä.

Om man beskriver det ytliga av mig som min ålder och att jag är gift och har två barn, ett normalt yrke och så kan man få intrycket av att jag är en helt vanlig kvinna. Normal. Jag gillar inte ordet normal eftersom jag tycker så synd om alla människor som därmed måste klassas som onormala. Jag är väldigt onormal tror jag. Men jag tycker inte synd om mig själv. Nej, det gör jag inte.

Jag kan inte hålla tyst och tänka efter utan måste ALLTID säga precis ALLT jag tänker. Det blir inte alltid så bra.

Jag har slutat bry mig om vad andra människor tycker och tänker om mig eftersom det egentligen inte spelar någon roll. Därmed menar jag inte att jag tycker att jag på något vis är bättre än andra och inte behöver jobba med mig själv. Det måste jag MEN jag orkar inte vara till lags längre.

Jag har kraschat och rest mig någon gång för mycket och jag hoppas att jag ska klara mig från ytterligare en krasch. Jag tvivlar på det men jag försöker ta hand om mig själv. Och låta andra ta hand om mig.

Idag är jag trött.  Det blir inte mer från mig idag men jag hoppas på att komma tillbaka i morgon ;)

Kram och god natt!
/ Fru Fartfylld

3 kommentarer:

  1. Du bloggar precis som du tänker också:P heja Helena!
    //Sandy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh va roligt att du kommenterat Sandy! Tack!

      Radera
  2. Vad kul att du är tillbaka !
    Här huserar jag också numera :)

    Ha en fin dag!

    Kram

    SvaraRadera