fredag 13 april 2012

Semesterplaner

Vi har byggt hus och det har varit allt annat än semester. Vi har BYGGT hus upprepar jag. Vi har inte låtit ett gäng hantverkare bygga åt oss. Jag skrattar elakt i smyg åt människor som säger att de bygger hus när de inte gör det. När deras husbygge består i att välja tapeter. Det måste ju vara JÄTTEjobbigt att välja tapeter?! Nu kom den lilla bitchen i mig fram ;)

I alla fall...det kostar en massa pengar att bygga ett stort, vackert hus. Och alla slantar har gått till bräder och annat skoj. Min roll i det hela har varit att måla samt att vara den heliga husmoder som serverar de hårt arbetande släktingarna (närmaste familjen) med mat. Det har varit no fun at all.

Här är en bild på vårt hus utan gräsmatta och med diverse färgprovningar på garaget men det får väl duga. Det är ju kul att få bo fint ändå sa gnällfia.

Det här inlägget skulle ju handla om semesterplaner. Vi har haft arbetsläger som semester. Inte trevligt som sagt. MEN nu har Fru Fartfylld styrt upp det här och hotat och gråtit och sagt att jag VÄGRAR detta elände eftersom jag mår väldigt dåligt av dessa arbetsläger. Jag vill att vi ska göra saker ihop som en familj. Lägga pengar på någon trevlig resa i stället för ett ton bräder. Jag läntar till Tyskland som jag på något vis fortfarande ser som mitt andra hem. Jag var aupair där året efter gymnasiet och så har jag pluggat en termin där också (2002). Förra sommaren hälsade min tyska (aupair) familj på oss och det var helt underbart att ha dem här. Min lilla treåring som jag tog hand om är nu snart arton år och har tjej och allt.

Här är jag och min aupairunge :)

Vi ska åka till Tyskland i sommar! Det ska bli helt underbart. Jag ska få äta frische Brötchen varje morgon, cykla över åkrar där det luktar bageri, umgås med min andra familj. Underbart!

Nu väntar en solig dag på mig. Vi ska på skogsutflykt med vänner.

Kram! /Fru Fartfylld



2 kommentarer:

  1. Håller med där. Vi har (ibland kan jag säga tyvärr) aldrig hantverkare hemma. Så först hämtar vi stockarna i skogen, kör dem till grannes såg, sågar, kommer hem och bygger något av brädorna. Det är nästan lite väl att ta i med självförsörjningen.

    SvaraRadera
  2. Jag är också sådan, semester måste jag ha...så vi åker till Turkiet, Trosa, Öland och Skåne...Solig dag..här har det snöat ve och fasa!!kramisar Diana

    SvaraRadera