fredag 27 april 2012

Dagen sniglar sig fram

Den här dagen går precis som gårdagen inte särskilt fort. Det är inte alltid så lätt att hålla pojkarna sams. Ja, eller ärligt sagt så är de väl osams mest hela tiden. Valter är ordentligt krasslig med feber och förkylning men far  ändå omkring och gråter mest.

För att skjuta upp den obehagliga eller tråååååkiga rättningen så har jag ägnat mig åt brödbak! Detta är inte jag. Jag bakar väl bröd sisådär en gång om året. Men vad gör man inte? :) Missförstå mig inte bara! Jag är inte ett dugg rädd för konserveringsmedel eller annat skit även om jag som den perfekta modern (totally kidding) kanske borde vara det? Däremot bakar jag  massor av fikabröd. Av en enda anledning: Det är godare än köpes.



Så snart blir det ett mellis som tål att skrytas upp på Fejjan! Den osminkade (men duschade!) modern serverar nybakt med paprika till pålägg und alles. Barnen ler och tuggar. Mamman vräker i sig. Valter är ute i köket och försöker få i sig kaffe igen. Vad ska jag ta mig till med honom?


Av någon oförklarlig anledning blev jag tvungen att bjuda på lite bröllopsbilder mitt i brödbaket!


Jag. 

Ha en fin eftermiddag. Nu ska snart tekakorna in i ugnen. 
Kram!


2 kommentarer:

  1. Låter gott och bra det! Hoppas ni blir bättre snart! Eller barnen då, du är ju bäst! Och bloggen är jättefin! Störst kram i kvällen, vi ses snart hoppas jag!

    SvaraRadera
  2. Fint du har fått det här inne :) och underbara bröllopsbilder, vacker som bara den kram Diana

    SvaraRadera