söndag 29 april 2012

Valborgsmässoafton

God morgon!

Gick ju och la mig när kvällen var ung så här sitter jag nu pigg och glad. Eller pigg och tjurig faktiskt men varför jag är sur ska inte ventileras här på bloggen. Inte den här gången i alla fall :).

Idag fyller min kusin Mats 31 och kungen fyller 60+ någonting...Grattis Mats! Jag vet inte om du läser min blogg men kungen gör det ju sannerligen inte :).


Det blir nog ingen majbrasa för oss i år. Helt plötlsligt är jag livrädd för smällare och raketeter trots att jag under hela barndomen sprang runt och sköt av diverse...Sedan orkar jag inte tvätta en massa rökstinkande kläder. Plus att jag inte gillar att glo in i en eld. Nu känner jag mig rätt trist och surpuppan i mannens fula morgonrock liksom bara lyser igenom hela texten.



Jag hittade en jättefin klänning igår på H&M. Som bekant köpte jag ju en kjol och kavaj på rea i stället. Vill ha den där klänningen. Var inte precis vad jag tänkt mig på skolavslutningen men den var ljuvlig verkligen. Har letat på hemsidan så att jag skulle kunna visa skapelsen för er men icke. Hittade den inte. Jag bjuder på en väska jag gillar i stället. Vet inte från vilket årtionde de hämtat inspirationen men min farmor hade minst två liknande, säkert femtio eller sextiotal. Undrar var de tog vägen?

Önskar er alla en trevlig Valborg!



2 kommentarer:

  1. Ha en härlig Valborg "ändå",hihi. Man ska vara lite sur på morgonen:)

    SvaraRadera
  2. Ja ibland vaknar man sur, och då är det svårt att vända på dagen. Min måndag har i alla fall varit bättre än förra veckans skitfredag, alltid något att glädjas åt:) kram

    SvaraRadera