onsdag 11 april 2012

Rastlösheten inom mig

Min mamma påstår att jag inte alltid varit som jag är nu. Det här att jag blivit så oerhört rastlös. Det måste hända något, utflykter eller shopping, någonting. Hela tiden.

Nu på påsklovet har jag taggat ner och så fort jag känt att "men hallååååå vad ska vi göra nu då?" har jag läst. Vilket har gjort att jag läst precis hela tiden :) Jag har läst "Bitterfittan" hundra år efter alla andra och snart har jag även läst ut Sara Kadefors "Borta bärt".

Det kryper i mig och jag måste ha en plan för dagen. Idag har jag inte riktigt det vilket känns i hela kroppen. Nu har jag serverat Valter frukost och ska själv hinka i mig lite kaffe snart.

Jag planerar för att göra en tårta idag. Bara för att JAG är så förbannat sugen på en sådan där tårta med marängbotten där det är rice crispies i. Sedan försöker jag nu att smida planer för dagen. Bjuder nog in några grannungar på tårta. Så får mina prinsar sällskap och vi skapar ett sådant där kaos under kontroll. Jag tänkte försöka fixa bloggen. Antagligen byta layout. Jag vill ha bilder på sidorna. Mest ska jag nog ängna dagen åt att lapa sol i det vackra vårvädret. Och tvätta.

Jag önskar min lilla läsarskara en fin dag!
Kram!

2 kommentarer: