lördag 14 april 2012

Vardagen är snart tillbaka

Jag är lärare och vi har ju den lyxen ( i övrigt den enda lyx vi har) att ha lite mer semester än andra yrkesgrupper. Snart är det måndag igen. Jag jobbar deltid (65%) och är ledig måndagar men i morgon måste jag nog ta mig en tur till jobbet trots ledighet för jag känner mig oförberedd. Måste se till att allt är planeret, kopierat och strukturerat innan 08.30 på tisdag då eleverna dundrar in. Jag känner en liten längtan i kroppen efter att komma tillbaka till jobbet. Ett mycket positivt tecken måste jag säga med tanke på att lovet varit lite drygt en vecka långt bara. Jag gillar verkligen mitt jobb. Jag trivs att ha tonåringar omkring mig. Trivs, finner glädje i att lära barn. Språk i mitt fall. Som världens bästa bonus har jag superfina kollegor som får mig att skratta så jag inte får luft.



I övrigt är min vardag ganska trist numera och jag känner mig ofta väldigt uppstressad över middag som ska lagas, hinna köra en maskin tvätt, dammsuga, storhandla...Att jag skrev numera var att jag tidigare dansade vilket skänkte energi MEN det var så sent att jag kände att jag inte orkade fortsätta. Nu när kvällarna börjar bli ljusa ska jag dock se till att ut och jogga. Det har bara inte hänt ännu. Det heller...Sedan är jag en riktig morgonmänniska och förra sommaren när vi var uppe i norr (min man kommer från Västerbotten) gick jag upp vid sex, halv sju varje morgon och tog en 5 km powerwalk. Som jag njöt! Jag ser verkligen fram emot att göra det i sommar igen. Jag gick över åkrar, drock in sommadoften långt ner i lungorna. Det vara bara jag och en massa fågelsång. Helt ljuvligt!


Dessa bilder visar ju inte vidderna tyvärr.

Hittar ingen bra bidd på mina älskade norrländska vidder :) Hittade i stället en gammal favoritbild på äldsta sonen, här är han tre och ett halvt ungefär, kanske fyra. Nu är han sex år och kan allt om Ninjago.

Bara att skriva om mina morgon-powerwalks fyllde mig med energi och längtan efter sommar. Idag ska vi med vänner till badhuset. Ett elände att gå runt i baddräkt bland människor. Det är bara att le le le och låtsas vara bekväm i situationen.


Sådär kan det kännas...

Ha en bra dag alla!
Kram!

2 kommentarer:

  1. Fy tusan för att gå upp i ottan och motionera. Men jag ska inte säga nåt, jag gör det ju själv. Och gjorde ännu mer förr. Det är skönt efteråt.

    SvaraRadera
  2. Jag har lyckats med 2 PW på dagar, kors i taket inte illa...;) kram Diana

    SvaraRadera