torsdag 26 april 2012

Den välgörande våren

Här i Dalarna är det inte vår. Snön är visserligen borta men någon värme har det inte varit tal om. Ofta har vi haft minusgrader på morgonen.

Jag längtar verkligen efter Vitsippor och Blåsippor, efter porlande bäckar och den där välgörande vårsolen. Att sitta ute med en kopp kaffe och lapa sol.

Det finns en sådan härlig längtan i våren. Plötsligt så är sommaren inom räckhåll och man vill någonstans ändå stanna upp och njuta av våren och liksom spara på sommaren.

Våren innebär egentligen väldigt mycket stress för mig med stressade elever som jagar betyg för att komma in på gymnasiet. Jag får vända ut och in på mig själv för att eleverna ska få den hjälp den förtjänar. Jag känner mig pressad eftersom jag vill "lära dem allt jag kan". Ha ha ha! Låter ju superfånigt men jag menar tyska. Lära dem massor av tyska. Igår lovade jag dem att jag ska hjälpa dem om det kör ihop sig på gymnasiet. 16 av mina 19 juveler ska fortsätta med tyskan på gymnasiet. Det glädjer mig. Och jag hoppas så  innerligt på att de kommer förbi mig nästa läsår med lite svår grammatik eller så. Så att jag får kolla läget liksom :).

Men det där var ju en parentes! Jag känner mig plötsligt så fylld av energi. Är det våren? Kanske är det mitt extrajobb som me and i-säljare som går så bra och som är så roligt som gör att jag känner mig så glad. Harmonisk. Inte nå´ vidare stressad.

Vilken effekt har våren på er?

Vitsippor! Vår!




5 kommentarer:

  1. Det är er väl unnat med vår, här går det mot höst... Brrr

    SvaraRadera
  2. OAAAAAA vilka vitsippor. =D Ja Just nu innan allting så känns det rätt bra men sen när det börjar blomma och jävlas då blir jag lite stressad. Vetefan varför.

    SvaraRadera
  3. Älskar våren, vill bara springa barfota som en nyfödd kalv på grönbete..kramis Diana

    SvaraRadera
  4. Härliga vitsippor!!! Ja vill ha VÅR nu! I köpenhamn ligger ju våren en månad före er, men det är ändå kallt och ruggigt! rrrg!
    Ha en bra dag kram från Köpenhamns morsan

    SvaraRadera
  5. Så där ser det ut överallt här nere i Göteborgstrakten. Vi har vår och utemöblerna framme. Jag planerade mina utekrukor för ca en månad sen. Våren kommer till er med, ha en bra dag.

    SvaraRadera