lördag 14 april 2012

Söndagstristess på en lördag

God morgon på er!

Idag står en massa tråkgöra på schemat. Mannen har dragit ut i snålblåsten för att klippa häcken tillsammans med grannen. Till allas odelade förtjusning släppte jag ut yngste sonen precis. Han grävar väl upp något nyplanterat i grannens rabatt,  vad vet jag?

Jag ska snart gå ut jag med. Bunta ihop lillprinsen och cykla till Maxi för att köpa ingredienser till min tårta som jag fortfarande inte lyckats göra. I kväll ska jag även göra en kladdkaka med Baileys, recept kommer ;).

Det är rått och blåsigt ute och rastlösheten river i kroppen, riktigt kliar i skinnet. Jag försöker ta det lugnt och mota bort alla obehagstankar men det går väl sådär.

Måste åka in till jobbet på måndag på min lediga dag. Har inte tagit med mig rätt material för att kunna planera upp de närmaste veckorna. Jag har åtminstone en plan klar för resten av terminen. Ruggigt imponerad av min nyvunna eller nyfunna (?) framförhållning.

Ta hand om er i tråkvädret och ha en bra dag.

Kram!

Som det ska vara om våren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar