söndag 15 april 2012

Svärmor kommer

Ja, svärfar kommer också men det är mest för svärmors skull vi städar. Eller ja...det blev mest mannen som skurade golven så svetten rann. Jag råkade somna med Valter på soffan.

Det är min lediga dag. Den är lite helig för mig på något vis. Inte för att det är en ledig dag för det är det inte. Jag brukar jobbar en 3-4 timmar med skoljobb, mestadels rättning och så brukar jag tvätta. Dagen är speciell eftersom jag är själv hemma. Barnen får vara på dagis eftersom jag varit sjukskriven på grund av stress (innan jul) och jag behöver därför tiden för att få ihop mitt liv. Till hösten kommer jag att fortsätta jobba 65% och min tjänst kommer förhoppningsvis att bli lättare och jag kommer att kunna få mer tid till barnen. Det har redan blivit mycket bättre.

Idag ska jag städa skafferiet, städa i tvättstugan, städa toaletterna och åka och veckohandla. Jag ska cykla med cykelkärran. Tyvärr har det snöat. Rejält.



Ja, varför inte ta och sätta igång då?

Önskar min lilla läsarskara en härlig dag.
Kram! /Fru Fartfylld

2 kommentarer:

  1. Ja, usch detdär städandet! I morgon kommer en reumasköterska från Vasa o se hur jag har det...borde städa, men orkar inte just nu. Kanske senare då jag varit o träffat väninnan G....el så i morgon på förmiddagen....Vi får se...

    Ha en bra måndag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Snö igen... vilket skit. Nu får det faktiskt ta och vara vår på riktigt.

    SvaraRadera