fredag 27 april 2012

Tack finaste Maria!

God morgon lilla läsarskara!

Jag hann bara tacka min vän Maria igår som hastigast mitt i allt hänfört dreglandes efter Anton Hysén på Let´s dance. Tack finaste Maria för att du fixade min blogg! Den är superfin och känns så lyxig nu på något vis. Jag är verkligen jättenöjd.



Så här ser Maria ut för er som inte känner henne. Jag och Maria lärde känna varandra på Ameliabloggen när jag började blogga för två och ett halvt år sedan. Jag bloggar inte där längre och det gör inte Maria  heller. http://justanotherordinarystupidmommyblog.blogspot.se/ Där hittar du Maria! Hennes blogg är fantastisk. Hon skriver med ett mycket bra språk (vilket svenskläraren i mig njuter av ;)) samt det är intressant att följa hennes vardag som ensamstående med fem barn. Hon är väldigt generös i att dela med sig av sitt liv och därför gillar jag hennes blogg. Och därför gillar jag henne också.

För det är lustigt det där hur man faktiskt VERKLIGEN KAN lära känna en annan människa via en blogg och facebook. För jag skulle verkligen säga att jag känner henne bra. Någon annan skulle väl stämma in med att "Herregud, ni har ju aldrig träffats!". Men det har vi bara inte ansikte mot ansikte. Vi har pratat massor på chatten och skrivit meddelanden på Facebook.

Igår tänkte jag på hur kul det vore om hon kunde komma hit på semester med alla barnen.



Men vi ska till Tyskland i sommar och då kanske vi kan ses en kortis på vägen ner dit? Vilket jag glömt att fråga dig Maria, ha ha ha. Vi skulle ju åka på Ullared såklart! Problemet är att vårt bagage kommer ju att vara helt fullt och hur ska jag då kunna få plats med allt jag/vi vill handla?



Sådär minns jag det från den enda gång jag varit där, som tioåring med familjen. Vi stod i en lååååååååååång kö i flera timmar för att komma in. Pappa sprang fram och tillbaka och köpte korv med bröd och läsk. Det var inte den bästa dagen på semestern :). Men NU! Oj oj oj! Shoppinggalna jag bara far runt och köper diverse nödvändigheter.

När jag googlade bilder hittade jag den här bilden. Och började asgarva!! För det var ju det där med att jag skäms för att jag pratar så förbannat mycket. Så var det ju också en arbetskamrat som tyckte jag skulle tänka lite på den där rosamarkerade raden :). Men efter att skrivit det på Facebook så blev det förslaget nerbuat. Såklart :).



Idag ska jag ta mig en cykeltur till min favvobarnklädesbutik utanför stan (eller nja, nästan i) och sedan cykla på barnloppis i en frikyrka i närheten.

Ta hand om er och ha en fin dag!
Kram!

6 kommentarer:

  1. Vill också till Ullared, har ljuvliga minnen om när jag var där som shoppingglad 10 åring och fyndade en skinnjacka...kram Diana

    SvaraRadera
  2. Maria gör jättefina bloggar, hon har en tydlig stil som är lätt att känna igen :-) Grattis till den.

    SvaraRadera
  3. Jättefin blogg som Maria gjort :)
    Ha en finfin lördag!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Bloggen blev verkligen snygg! Maria är riktigt duktig! Jag pratar också jättemycket..ibland får jag verkligen tänka efter så jag inte kör över folk med mitt snackande:)Ha en fin helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Åhhhh, Helena! Vilket fint inlägg och jag blev alldeles rörd. Tack snälla du! Ja, det hade varit jätteroligt att ses och självklart får vi försöka få till ett möte vid tillfälle. Känns som jag känner dig med, även om vi inte träffats eller hörts "i verkligheten" så att säga. Många kramar!!

    SvaraRadera
  6. Mycket fin blogg, och så fint skrivet om Maria !

    Kram!

    SvaraRadera