lördag 28 april 2012

Män och bilar

Jag vet inte vad det är med män och bilar men vad det än är så är det skrattretande. På ett sådant där irriterande vis.

I morse kom min pappa förbi oss. Det gör han ofta. Nu skulle han åka ner till min bror och hans familj över helgen och han ville säga det till pojkarna och så. Han sitter på trappavsatsen med skorna på, ska bara stanna en kortis. Mannen rusar ut i sina urtvättade Starwarskalsonger (och tshirt) och frågar hur det går med min brors bilköp. Jodå, pappa skyndar upp med sin Iphone och visar en bild. En V70. Interesting. Not. Mannen liksom nästan väser fram...darrandes på rösten "Är den spreulans ny??!". "Javisst" svarar far min. En liten ton av stolthet. Herrejävlar.

Sedan berättar mannen att hans vän A är nere i huvudstaden över dagen för att köpa en bil. "Är han??!" Skriker pappa. Jag fortsätter att lyssna på skådespelet. Jo minsann det är han. Sedan ser jag pappas ögon spärras upp och han hastar ur sig "Vad är det för bil då??!".

Svaret på vad våra vänner köpt för bil kommer jag inte ihåg. För det är ju fullkomligt ointressant. En före detta kollega till mig sa en gång att en bil är bara en sak "som tar en från punkt A till punkt B". Jag håller med.



Är det någon som känner igen det här? Ha ha ha. Jag gör inte det. Jag lovar. Ha ha ha.

Mannen har just berättat att han hittat en bil till oss för 49.000. Okej. Köp bara den. Don´t speak about it. Please!

Kram i lördagskvällen!

2 kommentarer:

  1. Fin blogg, bra innehåll!! Men nu..samma typsnitt som mina rubriker, grr ;-)/ Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Menar du att jag borde ha samma typsnitt i texten som i rubrikerna? Det vill jag också ha nämligen. Ska höra av mig till Maria. Vilken Jenny är det? Kram

    SvaraRadera