lördag 28 april 2012

Nio år tillsammans

Idag har jag och mannen varit tillsammans i nio år. Vi lärde känna varandra på universitetet i norr men det hände aldrig något mellan oss där och då. Jag hade ögonen på min Velpelle. Jag vände ut och in på mig själv och försökte få någon som inte älskade mig att älska mig. Vilket vansinnigt slöseri med tid och vilket slöseri på självkänsla. Jag får skylla på att jag var ung och dum :)

När jag flyttade hemåt igen till mina trakter så var mannen redan här. Så en utav mina bästisar från studietiden sa att jag skulle ringa honom. Eftersom jag var så ensam. (Jag kände egentligen bara min kusin här i staden, är uppväxt fem mil härifrån). Och på den vägen är det!

Det här gått ganska fort framåt i vårt förhållande, allt är min förtjänst. Jo, faktiskt. Vad ska man vänta på? Bättre tider?


Alvin kom efter mindre än tre år tillsammans. Och  jag VET, DET FINNS DEM SOM BLIR GRAVIDA PÅ FÖRSTA DATEN men riktigt så modig är jag inte ;)


Vårt förhållande har överlevt ett husbygge också. Jag rekommenderar dock ingen att bygga hus! Köp bara köp och låt snickarna bygga. Problemet är bara att då måste man vara rik...


Nästa pojke...Här tror jag att jag gått över tiden redan. Jag gick två veckor över tiden.

Valter i vagnen.


Jag är så glad att det blev vi två hur otippat det än må varit :). Mannen är den stora tryggheten, lugnet och glädjen i mitt liv. Och så pojkarna såklart.

Jag gick och köpte en present till honom och visade den jättetydligt så att han skulle köpa en present till mig ockå, ha ha ha. Han tycker det är svårt att köpa någonting till mig. Jag sa att han skulle köpa ett armband från Pearls for girls och det har han gjort :). Läääängtar tills jag får öppna det. Men männen i mitt liv sover, alla tre.


Jädrar i mig vad vi ser unga ut!


Här är min bror som håller i Alvin efter vigseln. Alvin var såååå söt i sin lilla kostym! Så ser ni ju också vilken stilig bror jag har ;). Upptagen såklart :).

Jag önskar er alla en härlig dag. Jag får besök av en utav mina insjöbästisar Carro och hennes barn. Nu ska vi äntligen få träffa lille Axel som redan hunnit bli sex veckor tror jag. Jag har även middag hos min tvillingsyster och man att se fram emot i kväll.

Önskar er alla en härlig dag.
Kram!



4 kommentarer:

  1. Godmorgon Helena! Vilket härligt inlägg och vilken fin historia ni har. Förstår att du väntar på presenten, kanske frukost på sängen då så han kan vakna lite smidigt och snabbt, så du får ditt paket. :) Många kramar, Maria.

    SvaraRadera
    Svar
    1. God morgon Maria!Så du är också vaken redan? Jag som precis skrev till dig på Fejjan. Kram!

      Radera
  2. Grattis :) Vi firar 20 år i år och 10 som gifta :) Tack för din omtanke kramar Diana

    SvaraRadera
  3. Grattis till er :-) Jag tycker ni har ett helt otroligt partycke.

    SvaraRadera