lördag 28 april 2012

Mitt i loppisen

Jag kom inte riktigt ihåg när det var Sverige drabbades av loppis-feber men det börjar väl bli rätt länge sedan nu? Jag gillar inte gamla gardiner, gammalt porslin och så även om jag köpt lite sådant också någon gång. Jag gillar ju att handla. Rätt och slätt. Och de underbara espressomuggarna en
jag köpte av grannen på loppis var ju faktiskt ganska nya. Tror jag.



Man kan ju fynda en massor på loppis, särskilt om man är samlare. Idag har jag varit på barnloppis i en frikyrkoförsamling här i staden. Det var såååå proffsigt arrangerat! All personal hade tshirtar med "crew" tryckt fram på brösten, allt var sorterat på ett bra sätt och ja, verkligen ett lyckat arrangemang. En tredjedel av intäkterna går till ett projekt där de bygger en skola i Afrika någonstans. Superbra! Jag handlade böcker, pussel, memoryspel och simdynor eller vad det heter? Ni vet sådana här:


Dessutom fyndade jag en helt underbar förvaringsmöbel till Valter för 130 kronor. Jag cyklade till loppisen så nu ska jag och syrran ta bilen dit för att hämta den. Tänkte även passa på att fika lite gofika. Alvin (äldsta sonen) ska följa med han också. Han vill nämligen handla mer! Han kan få välja något, en grej. Känns helt okej när jag vet att pengarna går till något bra.

Jag såg en superglad kille, sju åtta år kanske som gick runt med en jättestor Star Wars-legobyggsats. Synd att jag inte såg den först!

Nu ska jag bege mig igen.

Ha en fortsatt fin lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar